دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با رئیس‌جمهور صربستان

رشید حسن‌پور بائی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۲۴، با آلکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان، دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار، مسائل مختلف مرتبط با روابط دو کشور به بحث گذاشته شد. از جمله مهم‌ترین موضوعات مورد گفتگو، روابط اقتصادی و تقویت مبادلات تجاری بین ایران و صربستان بود. ووچیچ در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «با سفیر حسن‌پور در مورد تمامی مسائل مهم و مورد علاقه برای روابط صربستان و ایران گفتگو کردم. یکی از موضوعات اصلی روابط اقتصادی و اقدامات مشخص برای تقویت مبادلات تجاری بود.» علاوه بر مسائل اقتصادی، در این دیدار دو طرف به بررسی موضوعات جاری ژئوپولیتیکی و جایگاه دو کشور در مجامع بین‌المللی پرداختند. ووچیچ همچنین از موضع اصولی و قاطع رهبری ایران در احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت صربستان قدردانی کرد.

 

رئیس‌جمهور صربستان همچنین تأکید کرد که همکاری‌های اقتصادی میان ایران و صربستان می‌تواند به‌عنوان یک نمونه موفق از مشارکت میان دو کشور غیرمتعهد در سطح بین‌المللی دیده شود. در این دیدار، هر دو طرف به دنبال یافتن راه‌حل‌هایی برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک و توسعه پروژه‌های زیرساختی بودند. همچنین در این جلسه بر لزوم توسعه همکاری‌های فرهنگی و علمی بین دو کشور تأکید شد. سفیر ایران نیز آمادگی جمهوری اسلامی را برای گسترش روابط همه‌جانبه با صربستان اعلام کرد و اظهار داشت که ایران به‌دنبال روابط مستحکم و پایدار با این کشور اروپایی است. علاوه بر این، دو طرف توافق کردند تا در زمینه انرژی و فناوری‌های نوین نیز مذاکرات و همکاری‌های بیشتری را آغاز کنند.

 

 

 

 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید