بروکسل در برابر اتهامات بلگراد کوتاه نمی‌آید؛ تعهد به توافق مواد معدنی با صربستان پابرجاست

کمیسیون اروپا اعلام کرد که با وجود ادعاهای الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان، مبنی بر دخالت قدرت‌های غربی در اعتراضات گسترده علیه طرح گسترش یک معدن لیتیوم در این کشور، این نهاد اروپایی همچنان به دنبال حفظ و گسترش مشارکت استراتژیک خود با صربستان در زمینه مواد خام است.

 

 

 

 

ماروش شفچوویچ، معاون رئیس کمیسیون اروپا، و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، ماه گذشته، تنها چند روز پس از صدور مجوز بلگراد به شرکت معدنی انگلیسی-استرالیایی ریو تینتو برای از سرگیری توسعه یک معدن لیتیوم در غرب صربستان، یادداشت تفاهمی را در بلگراد به امضا رساندند.

 

کمیسیون اتحادیه اروپا امروز تاکید کرد که به این مشارکت پایبند است. این مشارکت، تازه‌ترین مورد از بیش از ۱۲ توافقنامه‌ای است که بروکسل به منظور کاهش وابستگی اروپا به چین در زمینه تامین مواد خام حیاتی برای تولید باتری‌های خودروهای برقی و تسهیل گذار انرژی در دست انجام دارد.

یوهانا برنسل، سخنگوی کمیسیون تجارت اتحادیه اروپا، در سخنانی درباره سیاست‌های بروکسل در قبال مواد معدنی گفت: «اهمیت یادداشت تفاهم با صربستان را نمی‌توان نادیده گرفت. این توافق یک معامله صنعتی پاک با دستور کاری مشخص برای پیشبرد استانداردهای زیست‌محیطی است.»

این اظهارات در پی سخنان اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، مطرح شد که دسترسی به مواد خام ارزان قیمت را یکی از اولویت‌های اتحادیه اروپا عنوان کرده بود. برنسل در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اتهامات بلگراد به اتحادیه اروپا افزود: «ما کاملاً به این تفاهم متعهد هستیم تا گامی در راستای استانداردهای زیست‌محیطی اتحادیه اروپا برداریم.

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید