نخستین نشست صمد حسن زاده و دمیرکواچوویچ سفیر صربستان در ایران

صمد حسن‌زاده در نشست با سفیر صربستان در ایران: اتاق ایران برای ایجاد مرکز تجاری - نمایشگاهی در صربستان آماده است.

رئیس اتاق ایران اعلام کرد: در صورت فراهم شدن زمینه‌های مناسب‌تر برای فعالیت تجار ایرانی در صربستان، اتاق ایران آمادگی دارد با همکاری فعالان اقتصادی ایرانی، مرکز تجاری-نمایشگاهی در این کشور راه‌اندازی کند.

 

 

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در نشست با دمیر کواچوویچ، سفیر جدید صربستان در ایران، به سابقه طولانی روابط اقتصادی و فرهنگی دو کشور اشاره کرد و افزود: ایران و صربستان فرصت‌های زیادی برای همکاری‌های تجاری دارند که باید از آن‌ها بهره‌برداری شود.

او ادامه داد: صربستان به عنوان دروازه ورود ایران به اروپا شناخته می‌شود و این موضوع فرصت‌های زیادی را برای هر دو کشور فراهم می‌کند. امیدوارم دولت و سفارت صربستان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

حسن‌زاده در ادامه اظهار داشت: اگر زمینه مساعدی برای فعالیت تجار ایرانی در صربستان فراهم شود، اتاق ایران آمادگی دارد با مشارکت تجار و بازرگانان ایرانی، مرکز تجاری-نمایشگاهی در صربستان ایجاد کند.

رئیس اتاق ایران همچنین به امضای تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و صربستان در سال 2021 اشاره کرد و گفت: متأسفانه این تفاهم‌نامه تا کنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

همچنین درخواست امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد میان دو کشور نیز هنوز مشخص نیست و امیدوارم سفیر صربستان پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

او با اشاره به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی و صنعتی ایران، گفت: سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه‌های خدمات فنی و مهندسی، مصالح ساختمانی، ساخت پالایشگاه و پتروشیمی، نیروگاه، سدسازی و جاده‌سازی، تجهیزات پزشکی، داروسازی، همکاری‌های مشترک در حوزه دانشگاهی و آموزش، هنر و سینما، گردشگری و گردشگری سلامت، فناوری‌های نوین، خودروسازی و ماشین‌آلات صنعتی و کشاورزی، همچنین صنایع غذایی و کشاورزی از جمله زمینه‌های بسیار مناسب برای توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور است.

وی در پایان تصریح کرد: توسعه همکاری‌های ایران و صربستان نیازمند حل مسائل پولی و بانکی است.

دمیر کواچوویچ، سفیر صربستان در ایران، نیز در این نشست با تأکید بر اینکه این دیدار نخستین ملاقات رسمی او پس از استقرار در سفارت صربستان است، به اهمیت روابط تجاری دو کشور اشاره کرد.

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید