تصویب اعلامیه یک ملت یک پارلمان در نشست مشترک دولت های صربستان و جمهوری صربسکا

تصویب اعلامیه حمایت از حقوق ملی و سیاسی و آینده مشترک مردم صربستان، به عنوان بخشی از مانیفست "یک ملت، یک پارلمان - صربستان و صربسکا"، در نشست مشترک دولت‌های صربستان و جمهوری صربسکا روزنامه رسمی کرده شد.

 

 

در این نشست، ووچیچ رئیس جمهور صربستان ابراز کرد: "ما سربرنیستا را کتمان نمی‌کنیم، اما اگر در سال ۲۰۱۵ یک قطعنامه کلی در مورد نسل‌کشی در تمام نقاط جهان به تصویب رسید، چرا باید به طور خاص هشت یا نه سال بعد قطعنامه سربرنیتسا تصویب می‌شد؟ این پرسشی است که پاسخی برای آن نگرفته است."

 

دودیک، با ارزیابی پارلمان سراسری صربستان به عنوان یک مجمع برای همه شهروندان، افتخار خود را بر اینکه ووچیچ در این موضوع همکاری کرده است، اعلام کرد. او بیان کرد که کلیسای ارتدکس صرب نقشی بسیار مهم در حفظ هویت ملی در شرایط دشوار داشته و جمهوری صربسکا خواستار یک صربستان قدرتمند است که در دهه گذشته غیرقابل تشخیص بوده است.

 

در این مراسم، برج بلگراد با پرچم‌های صربستان و جمهوری صربسکا روشن شد و مراسم دعا در کلیسای سنت ساوا برگزار شد. پاتریارک پورفیریه سخنرانی کرد و پس از آن در نشست مشترک دولت صربستان و جمهوری صربسکا شرکت کرد. اهمیت ویژه‌ای که در بند ۴۰ اعلامیه به کلیسای ارتدوکس صرب داده شده، حاکی از تأثیر بسیار قوی تر کلیسا در زندگی سیاسی است. ووچیچ، به خاطر مشارکت پاتریارک پورفیریه در مخالفت با قطعنامه سربرنیتسا، تشکر کرد و بیان کرد که خانواده و ارزش‌های سنتی پایه و اساس جامعه صربستان است.

 

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید