اسواتینی چشم اندازهای جدیدی را برای همکاری با بیش از 50 کشور آفریقایی باز می کند

 دو طرف پتانسیل مشترکی را برای بهبود همکاری اقتصادی بین صربستان و پادشاهی اسواتینی در بخش ICT، کشاورزی، انرژی، داروسازی، در زمینه‌های صنایع شیمیایی و گردشگری و همچنین در زمینه آموزش عالی و مهارت‌های دیجیتال مشاهده می‌کنند. پیام میز گرد امروز "صربستان و اسواتینی - نوآوری به عنوان موتور رشد" است.

 

 

 

در میز گرد در کاخ صربستان، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، پادشاه اسواتینی مسواتی سوم، رئیس اتاق بازرگانی صربستان (PKS) مارکو چادژ، سیبانی مونوگومزولو، مدیر اجرایی اداره جذب سرمایه گذاری اسواتینی صحبت کرد.

 

الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، خاطرنشان کرد که کشور ما یکی از 50 صادرکننده بزرگ محصولات با فناوری پیشرفته در بخش ICT در جهان است و این راه را برای صربستان به عنوان یک رهبر منطقه ای در فناوری های نوآورانه هموار کرد. ووچیچ اشاره کرد که پادشاه اسواتینی، مسواتی سوم، اهمیت پیشرفت علمی و فناوری را به عنوان سنگ بنای استراتژی اسواتینی، درست مانند صربستان، به رسمیت شناخت.

 

پادشاه اسواتینی مسواتی سوم تأکید کرد که افزایش تجارت بین صربستان و پادشاهی اسواتنی ستونی برای تقویت روابط بین دو کشور است و فرصت هایی را برای تعمیق همکاری های اقتصادی ارائه می دهد.

 

 

چادژ با اشاره به اینکه سفر پادشاه اسواتینی مسواتی سوم و هیأت این کشور برای صربستان بسیار مهم است زیرا چشم اندازهای جدیدی را می گشاید و تأکید کرد که آفریقا قاره دوستی و احترام است، یعنی قاره آینده و رشد.

 

این دیدار برای ما بسیار مهم است، زیرا بیش از هر چیز، چشم اندازهای جدیدی را باز می کند.» چادژ گفت: «همایش امروز برای ما بسیار مهم است، نه تنها به دلیل بازاری که اسواتینی برای ما نمایندگی می کند، بلکه به دلیل همکاری مشترک ما با بیش از 50 کشور آفریقایی که می توانیم از طریق پروژه های مشترک به آن برسیم.

 

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه‌های مهم دو کشور از همکاری مؤسسات معدنی از طریق بخش‌های کشاورزی، مکانیزاسیون کشاورزی و صنایع شیمیایی پیشنهادهایی وجود دارد.

 

وی همچنین می افزاید: شرکت هایی مانند "گالنیکا" از حوزه داروسازی و "اکسیر" از حوزه کودهای مصنوعی و بیوسیدها پیش از این به همکاری با اسواتینی و همچنین شرکت های داخلی فعال در زمینه ضدعفونی و تصفیه آب علاقه نشان داده اند.

 

به گفته وی، اسواتینی تلاش زیادی می کند تا کشاورزی خود را از تولید اولیه به تجاری برساند و به همین دلیل شرکت های صربستان، به ویژه آنهایی که با سیستم های آبیاری و ماشین آلات کشاورزی سروکار دارند، می توانند برای آنها مفید باشند.

 

چادزمن به ویژه مفتخرم که دیروز این فرصت را داشتیم که هیئت پادشاهی اسواتینی را اینجا در مرکز تحول دیجیتال ببینیم و امروز در اینجا در مورد فناوری های جدید و استفاده از فناوری های جدید از طریق پروژه های مشترک صحبت می کنیم. 

 

وی خاطرنشان می کند که رهبران کشورها با ایجاد روابط خوب بین کشورهای خود در بالاترین سطح و پرورش دوستی های شخصی بین مردم خود، بهترین چارچوب را ایجاد کرده و همکاری های اقتصادی را تشویق می کنند.

 

چادژ گفت: «این به ما بستگی دارد که این چارچوب را با مشاغل و سرمایه گذاری های خوب پر کنیم.

 

مدیر اجرایی اداره جذب سرمایه اسواتینی سیبانی منوگومزولو تاکید می کند که مبادلات تجاری بین اسواتینی و صربستان کوچک است و به همین دلیل بهبود آن برای کشورش چالشی است. وی تاکید کرد که برای این منظور امروز با رئیس اتاق بازرگانی صربستان توافق شد که هیئتی متشکل از هشت نفر از صربستان در آوریل سال آینده به اسواتینا بیایند و احتمالات بهبود همکاری های بیشتر را بررسی کنند.

 

در این میزگرد، شرایط سرمایه گذاری و فضای اقتصادی دو کشور، پروژه "اکسپو 2027" ارائه شد و امروز صربستان و پادشاهی اسواتینی تفاهم نامه هایی را در زمینه همکاری های متقابل در چندین زمینه امضا کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید