چادژ: شرکت های صربی و ژاپنی در حال ساختن آینده با هم هستند

 مارکو چادژ، رئیس شرکت صربستان، گفت: صربستان تقریباً در تمام بخش‌های اقتصادی، از فناوری اطلاعات و ارتباطات گرفته تا صنایع غذایی، شرکت‌های بسیار موفقی دارد که می‌توانند شرکای خوب و قابل اعتمادی در اروپا برای شرکت‌های ژاپنی باشند و با هم می‌توانیم راه‌حل‌هایی برای آینده ایجاد کنیم. اتاق بازرگانی صربستان (PKS) در انجمن تجاری صربستان - ژاپن. این مجمع به عنوان بخشی از سفر بزرگترین هیئت تجاری ژاپنی به صربستان که شامل بیش از 100 تاجر از 75 شرکت است، برگزار شد. بخش اول این مجمع به گفتگوهای نمایندگان هیأت ژاپنی و وزرای دولت صربستان اختصاص داشت و الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان برای شرکت کنندگان سخنرانی کرد.  

 

این بزرگترین هیئت تجاری ژاپنی است که تا کنون از صربستان بازدید کرده است و از حضور شما در اینجا متشکرم. ما روابط خود را با موفقیت بهبود بخشیده ایم، کارهای خوبی با هم انجام داده ایم، از جمله سرمایه گذاری های جدید ژاپنی ها در صربستان. ارتباط با ژاپن برای ما بسیار مهم است، بنابراین لطفاً بیشتر از کشور ما دیدن کنید. رئیس جمهور در سخنرانی خود در مجمع تجاری صربستان و ژاپن با حضور بازرگانی خارجی ژاپن گفت: دوستان عزیز، سازمان جترو و نمایندگان شرکت های ژاپنی می خواهم در صربستان احساس کنید که در خانه خود هستید و ما تمام تلاش خود را می کنیم تا خود را به عنوان یک شریک قابل اعتماد ثابت کنیم. 

 

 

چادژ در نشستی در کاخ صربستان که بیش از 250 تاجر صرب و ژاپن را گرد هم آورد، خاطرنشان کرد که شرکت‌های پیشرو از صربستان و ژاپن در این مجمع شرکت می‌کنند که در حال حاضر «آینده» را زندگی می‌کنند و با هم می‌توانند ایجاد کنند. نوآورانه ترین راه حل ها در همه بخش ها او از نخست وزیر ووچویچ به خاطر حمایتش از جامعه تجاری و تعهدش به ایجاد یک محیط تجاری که رکوردها را در جذب سرمایه گذاری می شکند، تشکر کرد - 75 درصد از کل سرمایه گذاری ها در منطقه در صربستان است و ارزش سالانه آن بیش از چهار میلیارد یورو است.

 

"نرم افزار اولین محصول صادراتی ما است، صادرات در ده سال ده برابر شده است، فرزندان ما برنامه نویسی را از قبل در مدرسه ابتدایی یاد می گیرند. چادژ گفت: هیچ بخشی وجود ندارد که در آن نتوانیم با شرکت های ژاپنی همکاری موفقیت آمیزی داشته باشیم.

 

 

 

 

این شرکت های بسیار موفق، رهبران نوآوری مانند موسسه Biosens، پارک ذهن در کراگویواچ، ترمومتال، هیچ کس، DP World، میکروالکترونیک و دیگران را برجسته می کند. رئیس اتاق بازرگانی صربستان از سازماندهی یک مجمع تجاری بزرگ در ژاپن به عنوان بخشی از نمایشگاه Expo 2025 خبر داد که سال آینده در اوزاکا برگزار می شود.

 

میلوش ووچویچ، نخست وزیر صربستان می گوید، یک محیط تجاری باثبات و قابل پیش بینی در صربستان از طریق یک سیاست پولی و مالی پایدار نیز منعکس می شود و سیستم آموزشی با همکاری اقتصاد توسعه می یابد که از طریق آموزش دوگانه ای که ما معرفی کرده ایم منعکس می شود. 

 

 

 

 

نخست وزیر صربستان و ژاپن خطاب به بازرگانان و نمایندگان موسسات، خاطرنشان کرد که اصلاحاتی در بخش حاکمیت قانون انجام شده است که برای سرمایه گذاران نیز بسیار مهم است. 

 

نخست‌وزیر گفت: معتقدم پس از این سفر سرمایه‌گذاری‌های خارجی هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی سود خواهند داشت. 

 

وی از شرکت های ژاپنی خواست از موقعیت ژئوپلیتیک صربستان که دسترسی بدون عوارض گمرکی به بازاری نزدیک به سه میلیارد نفر را فراهم می کند، استفاده کنند و تاکید کرد که صربستان روابط اقتصادی خوبی با کشورهای آمریکایی، اروپایی، آسیایی و آفریقایی دارد. او همچنین از آنها دعوت کرد تا از EXPO 2027 بازدید کنند، همانطور که نمایندگان صربستان سال آینده از EXPO در اوزاکا بازدید خواهند کرد.

 

 

 

 

نیکولا یانکوویچ، مدیر بخش همکاری های بین المللی در آژانس توسعه صربستان، خاطرنشان کرد که صربستان و ژاپن روابط سیاسی و دیپلماتیک قوی دارند و همچنین همکاری های دوجانبه چشم اندازهای عالی برای رشد بیشتر دارد. سرمایه گذاران کلیدی مانند نیدک و NTT محیط تجاری خوب، پرسنل با کیفیت و تحصیل کرده و همچنین سرمایه گذاری های بزرگ در نوآوری را تشخیص می دهند. یانکوویچ گفت: «دولت در زیرساخت‌ها، علم و فناوری سرمایه‌گذاری می‌کند و صربستان به لطف موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد، صادرات را به بازاری با ۲.۷ میلیارد کاربر انجام می‌دهد.»

 

سوسومو کاتائوکا، رئیس سازمان تجارت خارجی ژاپن، خاطرنشان کرد که این بزرگترین هیئت ژاپنی است که تاکنون از صربستان بازدید کرده است که نشان دهنده علاقه زیاد به همکاری است.

 

 

 

 

"آژانس ژاپنی توسعه صربستان را در 15 سال گذشته دنبال کرده است. اولین سرمایه گذاری ژاپنی در صربستان توسط JTI در سال 2006 و به دنبال آن سلام لکس و یازاکی بود. تا به امروز، سرمایه گذاری های ژاپنی در بخش دارویی و ICT نیز گسترش یافته است. بخش ها."، کاتائوکا گفت. او می افزاید که بر اساس نظرسنجی اخیری که در میان تجار ژاپنی انجام شده است، 50 درصد شرکت ها قصد دارند فعالیت های خود را در اروپا گسترش دهند. او از شرکت های صرب دعوت کرد تا از نمایشگاه اوزاکا بازدید کنند.

 

 

 

 

 

 

بیش از 300 نشست دوجانبه با نمایندگان شرکت‌های حوزه‌های فناوری اطلاعات و دیجیتالی‌سازی، انرژی و حفاظت از محیط زیست، صنعت خودرو و هوانوردی، رباتیک، بیوتکنولوژی، کشاورزی، گردشگری، تجارت و خدمات در این مجمع برگزار شد.

 

 

 

 

 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید