دیدار الکساندر ووچیچ و مسعود پزشکیان در نیویورک: همکاری‌ها و چالش‌های مشترک

آلکساندار ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان، در جریان هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران، دیدار کرد.

 

 



ووچیچ در صفحه کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «این دیدار صمیمی و گفتگوی پرمحتوا در مورد مهمترین جنبه‌های همکاری‌های صربستان و ایران و همچنین وضعیت ژئوپولیتیکی جهان بود. من بر اهمیت نقش نهادهای سازمان ملل در تلاش برای تشدید گفت‌وگو و فعالیت‌های دیپلماتیک به منظور آرام کردن هر چه سریع‌تر درگیری‌ها تأکید کردم، که عواقب آن تاکنون بسیار عمیق و گسترده بوده است.»

وی افزود: «ما در مورد جایگاه و نقش کشورهای‌مان در عرصه سیاسی بین‌الملل و همچنین نیاز به استفاده از نفوذ خود به بهترین وجه ممکن برای توسعه، پیشرفت، صلح، ثبات و ارتباطات اقتصادی که اکنون بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم، گفتگو کردیم.»

موضوع ویژه گفت‌وگوهای ما، وضعیت سخت مردم صربستان در کوزوو بود و من به طور مفصل تمامی چالش‌های موجود در مسیر حل بسیاری از مسائل باز و جدی در این زمینه را به اطلاع همتای محترم خود رساندم.

ووچیچ همچنین یک بار دیگر از موضع ثابت و تزلزل‌ناپذیر ایران در رابطه با تمامیت ارضی و حاکمیت صربستان تشکر کرد و تأکید نمود که کشور ما بابت چنین موضعی قدردان است. وی گفت: «این موضع که در برابر فشارهای متعدد ایستادگی می‌کند، بیانگر روابط دوستانه بین ملت‌های ما نیز می‌باشد.»

رئیس‌جمهور صربستان در پایان ضمن انتشار تصویر این دیدار، نوشت: «از فرصت استفاده کرده و از رئیس‌جمهور پزشکیان دعوت کردم تا از صربستان دیدن کند، تا بتوانیم در مورد ظرفیت همکاری در زمینه‌های مختلف گفتگو کرده و روابط خود را تقویت کنیم.»

 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید