انتشار کتاب جدید دکتر دراگان تودوروویچ درباره روابط سنی و شیعه در خاورمیانه

کتاب جدید دکتر دراگان تودوروویچ، سفیر سابق صربستان در ایران، با عنوان «رابطه سنی و شیعه در خاورمیانه» به تازگی توسط انتشارات اوکرونیا و مؤسسه مطالعات اروپایی منتشر شده است. این اثر که نگاهی عمیق به روابط پیچیده میان مسلمانان سنی و شیعه دارد، به بررسی تاریخی، اجتماعی و فرهنگی-مذهبی این روابط در منطقه خاورمیانه می‌پردازد.

 

 

پروفسور دکتر دراگان تودوروویچ که به عنوان یک دیپلمات با تجربه و آشنا به زبان‌های عربی و فارسی شناخته می‌شود، با تکیه بر دانش و بینش منحصر به فرد خود، تحلیل جامعی از تفاوت‌های اعتقادی میان سنی و شیعه و همچنین دلایل اصلی شکل‌گیری این تقسیمات ارائه می‌دهد. او با بهره‌گیری از تجربیات گسترده‌اش در منطقه، در کتاب خود به روابط معاصر میان کشورهای عربی و ایران نیز می‌پردازد.

 

محتوای کتاب:

در این کتاب، دکتر تودوروویچ به تفصیل به بررسی موارد زیر پرداخته است:

 

  • تفاوت‌های اعتقادی بین سنی‌گری و تشیع: ارائه توضیحاتی درباره مبانی عقیدتی و تاریخی که منجر به شکل‌گیری این دو شاخه بزرگ اسلام شده‌اند.

 

  • دلایل اساسی تقسیم‌بندی سنی و شیعه: تحلیل عوامل اجتماعی، سیاسی و تاریخی که به تفکیک و بعضاً رقابت بین این دو مذهب انجامیده‌اند.

 

  • روابط معاصر بین کشورهای عربی و ایران: بررسی چگونگی تأثیر تفاوت‌های مذهبی بر روابط سیاسی و دیپلماتیک میان کشورهای خاورمیانه.

 

  • روابط ایران با ایالات متحده و روسیه در چارچوب مناسبات سنی و شیعه: تحلیل نقش و تأثیر سیاست‌های قدرت‌های جهانی بر وضعیت داخلی و منطقه‌ای کشورهای خاورمیانه با توجه به اختلافات مذهبی.

 

 

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید